Légy' sportos, kiegyensúlyozott, aktív a várandósság előtt, alatt és után!

Egy hétig smoothie-val indítottam a reggelt- ez történt a testemmel

2017/05/15. - írta: SportosMami

Reggelizni nagyon fontos. JÓL reggelizni még fontosabb. 

A reggeli alatt pedig nem egy csésze septében megivott kávét értek. 

Reggelizz úgy, mint egy király, tartja a mondás. És menniyre igaza van! Sajnos nem tulajdonítunk nagy jelentőséget a reggelinek, kicsit mostohagyerekként kezeljük... Jó, jó, na, megeszek egy kiflicsücsköt, vagy ami még rosszabb, valami cukros izét, aztán rohanjunk is, mert menni kell. 

Pedig, ha egy kicsit tudatosabban élünk, és tekintünk a reggelire, megelőzhetőek lennének a habzsolva evések, a napközben nassolások,így súlyunkat is kordában tudnánk tartani. Nem is beszélve arról, hogy több kutatás is bizonyítja, hogy aki megfelelően reggelizik, annak sokkal jobb a koncentrációs képessége is. 

A minap olvastam egy amerikai fitness oldalon, milyen jó hatással van a szervezetre a reggeli smoothie fogyasztás. Mivel imádom a smoothie-kat, ezért gondoltam egyet és kipróbáltam. Az eredmény pedig magáért beszél. 

De ne szaladjunk ennyire előre. 

Először is definiáljuk, hogy milyen a jó reggeli.

Az, ami feltölt, elindít reggel, található benne fehérje, zsír, szénhidrát, rost, vitaminok és ásványi anyagok, azaz MINDEN, amit a szervezet alap helyzetben is igényel. Ezt a listát pedig kiválóan ki lehet pipálni egy smoothie elfogyasztásával. 

img_1615.JPG

Miért jó választás a smoothie?

  • Mert pillanatok alatt kész, és akár magaddal is viheted. 
  • Mert bármilyen gyümölcsöt beletehetsz, legyen az fagyasztott vagy szezonális, friss gyümölcs
  • Könnyű, nem nehezít el
  • A folydékszükségleted egy részét is pótolja

Mire figyelj az elkészítéskor:

  • Mindig tegyél bele egy kanál natúr joghurtot
  • Egészítsd ki valamilyen maggal (chia mag, lenmag, szezámmag stb)
  • Tartalmazzon gabonát (zabpehely, tönkölybúzapehely, stb)
  • Egyél meg mellé egy főttojást
  • Ha extrán jót szeretnél tenni a testeddel, tegyél bele még valamilyen szuperélelmiszert is, mint például spirulina port, vagy maca port.
  • de ezeken kívül tehetsz bele még például mogyorókrémet (na nem az túlcukrozott fajtát, hanem mondjuk házi készítésűt vagy cukormentes változatot), natúr, cukrozatlan kakóport, vaníliát, stb

 

img_1614.JPG
Az elkészítésnek csak a képzelet szabhat határt, de azért maradj meg az egészséges összetevők vonalán. 

Az egy hét hamar elrepült, nem maradtam éhes reggel, feltöltött energiával, a tízórait azt azért ettem meg, mert én ragaszkodom az ötszöri étkezéshez,  ha nem is olyan simán, de kibírtam volna délig vele. Kevesebbszer nassoltam a nap folyamán többek között azért, mert eszembe sem jutott. Az emésztésem is felgyorsult.

A nyolcadik napon is nyúltam a turmixgépemhez, mikor rájöttem, hogy már letelt az egy hét, így visszatértem a szokásos reggeimhez, de hiányzott a smoothie-m. Így mostanában, ha nem is minden nap, de heti 3-4 alkalommal a kedvenc turmixommal indítom a napom. 

Próbáld ki te is! Meglátod, csodákat fog veled is művelni! 

 

Ha szeretnél még ehhez hasonló jótanácsokat, tippeket, trükköket olvasni, egészséges, könnyű, gyors recepteket kapni, iratkozz fel a hírlevelemre! 

Olvastad már azt a cikkem, amit a fitt, kockahasú kismamáról írtam? Még nem? Itt elolvashatod 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sportosmami.blog.hu/api/trackback/id/tr2212506333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.