Légy' sportos, kiegyensúlyozott, aktív a várandósság előtt, alatt és után!

Vigyázz, Kész, Szeptember

2017/09/07. - írta: SportosMami

avagy hogyan rázódj bele a sportos mindennapokba

Nyár.... csodálatos naplementék, pár darab lenge ruha, gyerekek szabadjára engedve... 

Szeptember... "holatornacuccomhoppábentmaradtatáskábanazutolsópárizsiszsömlém....." 

vigyazz_kesz_szeptember.png

Intézményesítés mindenkinél megtörtént. Valakinél először, valakinek pedig már rutinszerűen megy. Valaki örül, valaki pedig majd csak néhány hét múlva fog, amikor megtapasztalja, hogy a féltett kisgyermeke milyen jól érzi magát a választott intézményben. 

Ha az első sokkon túl vagy, és a másodikon is, akkor ideje azzal foglalkozni, hogy veled mi van! Tudom, ez ördögtől való gondolat, hogy egy anyukának magára is kell gondolni, neki is kell szabadidő, neki is kell feltöltődés. De annyira nem is! Sőt, ezt már nagyon sok helyen bizonyították, hogy egy anyuka, vagy apuka sokkal terhelhetőbb, sokkal strapabíróbb, ha magára is fordít időt, ha kiszakad a napi rutinból. Mert tudod, üres kancsóból nem lehet teletölteni a poharakat! 

De hogyan is rázódj bele a sportos életvitelbe? 

Ime 5 biztos  tipp egy fitness instruktortól, aki már annyiszor látott sikertörténeteket és nagy bukásokat is, hogy jobb, ha hiszel neki! ;-) 

 

1) Találd meg a megfelelő mozgásformát! 

A lehetőségek száma a végtelenhez konvergál. Táncos, erősítő, step, biciklis, vizes, szárazföldön, levegőben.... ma már mindenféle irányzat megtalálható itthon is! 

Nézz magadba! Annyira tiszteled a ritmust, hogy még véletlenül se lépsz rá? Akkor neked nem valók a táncos, koreografált órák, mert nem fogod magad jól érezni. Válassz inkább erősítő órák közül. Ezen belül is sok lehetőséged van. Lehet saját súlyos óra, ahol a saját testsúlyoddal dolgozol, vagy súlyokat emelgetős, de a box vagy spinning is jó választás lehet. 

A súlyok nem a te világod, de megőrülsz, ha meghallasz egy jó zenét? Akkor a táncos, dance órák, lesznek a nyerők nálad. Itt is már nagyon sok irányzat közül választhatsz. Táncolhatsz latin vagy afro zenékre, lépegethetsz step padon, vagy kipróbálhatod a hip-hop-ot is. 

Neked ezek közül egyik sem tetszik? Mit szólnál valami lassabb, elmélyülősebb, magadra figyelősebb órához? Próbáld ki a jógát, a pilates-t, a port de bras-t!

Nem csíped a csoportos edzéseket? Akkor járj el személyi edzőhöz! 

Természetközeliségre vágysz? Sok a súlyfelesleged? Munka után sétálj a legközelebbi parkban, vagy autó és tömegközlekedés helyett válaszd  a gyalogos vagy a biciklis közlekedést! 

 

2) Találd meg a megfelelő edzőt! 

Az edző olyan, mint egy pulcsi. Valakinek jól áll, valakinek nem. Valakinek tetszik, valakinek nem.  Ha megvan a megfelelő mozgásforma, ne félj elmenni több edzőhöz. Mert lehet, hogy a barátnőd esküszik XY-ra, de téged kiráz a hideg a stílusától, az óravezetési technikájától, a hangszínétől. Ez ne tántorítson el! Menj el máshova, másvalakihez. Mert attól, hogy egy edző nem tetszik neked, a mozgásforma nyugodtan maradhat! 

 

young-woman-and-man-talking-in-fitness-club.jpg

 

3) Találj cinkostársakat! 

Csípd fel munka után a melletted ülő kolléganőt és menjetek együtt edzeni! Vagy a szomszédodat, a gyerek bölcsis, ovis, isis társának anyukáját. 

Együtt mindig motiválóbb, mint egyedül. Ha az egyik mélyebben van, a másik ki tudja ráncigálni onnan és elcipelni az edzésre.

 

4) Hagyj pihenőidőt! 

Ne akarj rögtön heti 7 napot edzeni! A lelkesedés nagyon szép dolog, de ez lehet a megrontója is a sporttal való kapcsolatodnak. Ha túl sokat edzel, felléphet a túledzettség "szindróma", amikor is kedvetlen, depressziós hangulatú lehetsz, hamarabb lesérülhetsz, mert a túlpörgetett szervezet próbál téged visszahúzni, hogy pihenhessen. 

Az ideális a heti 3x1 óra. Ha kezdő vagy, akkor kezd heti eggyel, majd szépen lassan 1-2- havonta emelheted az óraszámot. A fokozatosság és a mérték a kulcsa mindennek! 

woman-in-sunglasses-lying-on-bed.jpg

5) Tűzz ki célokat és ünnepeld meg magad, ha elérted! 

Mint mondtam  lelkesedés nagyon jó és szép dolog, de ez egy  idő után elmúlik. Ha nem tűzöl ki célt, akkor a lelkesedésed elmúltával semmi sem fog arra ösztönözni, hogy folytasd! Még  megváltott bérlet sem... 

Ha viszont vannak célok, akkor van miért dolgozni, izzadni, korábban felkelni vagy később hazaérni. Ha van egy olyan célod, ami minden mást, értsd kifogás, felülír, akkor jöhet hó, eső. szél vagy napsütés, gyerekbetegségek, munkahelyi gondok, te ott leszel az edzésen. A cél lehet bármi: érzelmi, lelki, testi feltöltődés, kiadni a napi stresszt, leadni 1-2-3 vagy akármennyi kilót, kiszakadni a megszokott környezetből, csoporthoz tartozni... stb. 

Ha pedig elértél egy célt, egy lépcsőfokkal feljebb jutottál, egy nehézségi fokkal feljebb dolgozol, akkor ünnepeld meg magad! Mert megérdemled! Mert szuperül teljesítettél! 

 

Ha van kedved kipróbálni magad, ha szeretnéd megtudni mire vagy képes, szeretnéd feszegetni a határaidat, akkor jelentkezz  21 napos ingyenes kihívásomra! 3 hét, 3 különböző testtáj, 3 receptkönyvvel! Kattints a képre a részletekért! 

 

szeva_3.png

 

 Ha tetszett a bejegyzés, kérlek, hogy oszd meg másokkal is, talán épp a kiszemelt cinkostársaddal! ;-) 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sportosmami.blog.hu/api/trackback/id/tr3212807190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.