Légy' sportos, kiegyensúlyozott, aktív a várandósság előtt, alatt és után!

5 tipp, hogyan oszd be jobban az idődet és még élvezd is- főleg anyaként

2018/11/07. - írta: SportosMami

Sosem voltam egy tervező típus. 

Mindig tudtam, hogy mit szeretnék elérni, mindig tudtam, hogy merre van az irány, így nem éreztem szükségét annak, hogy bármit is papírra vessek, mert minek. Jönnek az eredmények, akkor jó. 

Belefogtam ebbe, kipróbáltam azt, de azt vettem észre, hogy soha, semminek nem érek a végére. Mindig mentem, vitt a lendület, de amikor már a "melósabb, tervezős" rész jött volna, akkor otthagytam inkább, mert jött valami újabb ötlet, egyújabb impulzus, ami után mentem, szó szerint arra, amerre a szél fújt. 

Ahogy az lenni szokott, lett egy gyermekem. A működő vállalkozásomat a gyerek mellett is vinni kellett, jöttek a jobbnál jobb ötletek, a lendület, majd az újabb megtorpanások. Ezeket még 20-25 éves korban könnyebb elengedni, de én 36 évesen már úgy érzem, hogy végre megértem arra, hogy befejezzek egy -egy feladatot. (Jobb később, mint soha ;-)  )

Amikor már kellő képpen idegesített, hogy szétesik a napom, hogy hiába dolgozom, sokszor heteket valamin, semmi eredménye nem látszik, na akkor határoztam el, hogy végleg felhagyok a csél-csap léttel és igenis kezembe veszem az irányítást (mondom, jobb később, mint soha).

Most ért be nálam az a sok time-managenet-el foglalkozó könyv, amit az évek során elolvastam.(Mert éreztem, hogy baj van, éreztem, hogy ez így nagyon nem jó, de tenni érte, már nem volt időm. ;-) ) Mert nem elég csak olvasni, bizony használni is kell a tanultakat, de nekem tényleg sosem volt az erősségem az időbeosztás. Már gyerekként is gyűlöltem a napirendet, minden idegszálammal lázadtam ellene, és ez a lázadásom a mai napig kitartott, de beláttam, hogyha nem tervezek, akkor bizony csak egyhelyben toporgok, nem jön össze semmi, úgy érzem, hogy ellébecoltam a napom. Ha te is hasonlóan lázadsz a korlátok ellen (én ezt bizony korlátnak éltem meg), akkor olvasd tovább, mert most megmutatok neked 5 tippet, hogyan oszd be a napodat úgy, hogy ne egy ketrecet láss, hanem az előtted megnyiló lehetőségek millióit! 

 

hey-beauti-magazine-646049-unsplash.jpg

 

1) Ismered a Bullet Journal "módszert" ?

Tegye fel az a kezét, aki mindenféle cetliket használ a különböző infók feljegyzetelésére! Tegye fel az a kezét, aki szokott naptárt használni! Tegye fel az a kezét, aki szokott naplót írni! 

Ha már kétszer feltetted a kezed, akkor bizony a Bullet Journal "módszer" neked való! Ez ugyanis egy füzet, könyv, amibe egy helyen írhatod le az aznapi teendőidet, amibe tervezheted a heteidet, hónapjaidat és amibe leírhatod a gondolataidat. Ezt a Bullet Journal-t veheted készen is (hamarosan itt a 2019, már nagyon sok helyen és változatban lehet jövő évieket kapni) de ami a legjobb, hogyha kreatív vagy, szeretsz színezni és szeretnéd kialakítani saját magadnak, akkor te is megcsinálhatod. A videómegosztó csatornán találsz több példát is, hogyan készítheted el! 

Szeretem, mert tényleg mindent egy helyen lehet tárolni, nincs az, hogy elveszted a kiscetlidet, vagy még 4 füzetbe írsz és pont az marad otthon, amire szükséged lenne. Szuper dolog, próbáld ki! 

 

2) Napi teendő-gyilkosság

Ha felírod magadnak előző nap, vagy aznap reggel, hogy milyen feladatokat szeretnél elvégezni, akkor átláthatóvá teszed a napod. Nem beszélve arról, hogy mennyire jó érzés "kinyírni" azaz áthúzni egy feladatot, azt, amivel már készen is vagy! Szinte beleborzongok, amikor ezt megteszem. Minél feketébb egy nap, annál jobban érzem magam, mert látom, hogy haladok a dolgaimmal. Minél inkább nagyobb a feladat, vagy minél régebb óta halogatom annak az elvégzését, annál inkább jól esik ezt megtenni. 

 

3) Minél nagyobb(ak) a gyerek(ek) annál több a feladat, annál inkább kuszább a nap, de annál inkább szükséged van egy kis "énidőre"

Ha már nagyobb a gyerek, főleg, ha többen vannak, összeegyeztetni a délutáni programokat szinte lehetetlen, de ha nem is az, bizony őrült szervezést igényel. Ha már visszamentél dolgozni, akkor gyakorlatilg az egész napod egy rohanás. Reggel a gyereket eljuttatni a célállomásra, onnan munkába, onnan a gyerekért ésatöbbiésatöbbi........

Sokszor beleesünk abba a hibába, hogy nem fordítunk elég időt magunkra, ami ahhoz vezet, hogy fáradtak, ingerültek, kimerültek leszünk. Nem azt mondom, hogy dobj el mindent, és csak magaddal foglalkozz, de napi 15-20 percet iktass be saját magadnak, amikor elnézegeted egy kávé vagy tea mellett az őszi falevelek hullását, vagy bármit, ami jól esik. Ha nem tervezed a napod, csak lótsz-futsz, erre biztos nem lesz időd!

 

4) Új szokások kialakítása, új lehetőségek megismerése

Megmondom őszintén, nagyon óckodtam az idő és feladatbeosztástól, hiszen ez a komfortzónámon kívül esett.  Meg különben is, 36 évesen már vannak az embernek szokásai, amihez ragaszkodik. Amiktől nem szívesen válik meg, még akkor sem, ha tudja, hogy rosszak. Aztán ez átcsapott dacba, hogy "Na nehogy már ne tudjam ezt megcsinálni! Meg mi az, hogy ennyi idősen...." Szóval gyorsan átkapcsoltam a kis kapcsolómat és tessék, lelkes listaíró lettem! Átléptem egy saját magam által felépített kis korlátomat (nem is volt ez olyan kicsi), ami rendkívül felszabadító érzés! Mert ha erre képes voltam, akkor más korlátaimat is ugyanígy át tudom lépni! 

cathryn-lavery-67852-unsplash.jpg

 

5)  Lebegjen az a szemed előtt, hogy példa vagy! 

Anyának lenni óriási felelősség. A gyerek 12-13 éves koráig másolással tanul. Rajtad keresztül ismeri meg a világot! Mutass neki jó példát! Légy' összeszedett, írd le a feladataidat, lásd a napodat! Írd bele mindig őt is, a gyereked, a férjed, és magadat! Legyen mindenre és mindenkire időd! Ha aznap nem is,mert egy nap 24 órából áll, de akkor a következő napodat írd úgy meg, hogy őket is beleveszed! 

 

Azt szokták mondani, hogy arra van időd, amire szakítasz! Én ezt egy kicsit máshogy fogalmaznám meg! Arra van időd, amit aznapra beleírsz a naptáradba! 

Mert minden nap eltelik. Mindenkinek, neked is, nekem is, Beyoncé-nek, Ed Sheeran-nek és Trump-nak is 24 órája van! Azoknak add az idődet, akik valóban megérdemlik. Ne hagyd, hogy kifollyon a kezedből a legértékesebb valutád! 

 

 

Ha szeretnél hasonló, anyasággal kapcsolatos témákat olvasni, csatlakozz a Sportosmami-Anyatárs Facebook csoporthoz! 

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg barátaiddal, barátnőiddel is! 

 

 képek forrása: unsplash.com

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sportosmami.blog.hu/api/trackback/id/tr8514358269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása